Wir verwenden Cookies, um für diese Website Funktionen wie z.B. Login, einen Warenkorb oder die Sprachwahl zu ermöglichen. Weiterhin nutzen wir für anonymisierte, statistische Auswertungen der Nutzung Google Analytics, welches Cookies setzt. Mehr Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
OK, ich bin einverstanden Ich möchte keine Google Analytics-Cookies
The International Journal of Oral & Maxillofacial Implants
Login:
Benutzername:

Kennwort:

Plattform:

Kennwort vergessen?

Registrieren

Liebe Leserinnen und Leser,

unsere Online-Journals ziehen um. Die neuen (und alten) Ausgaben aller Zeitschriften finden Sie unter
www.quintessence-publishing.com
In den meisten Fällen können Sie sich dort mit Ihrer E-Mail-Adresse und Ihrem bisherigen Passwort direkt einloggen. Ansonsten bitten wir Sie, sich erneut zu registrieren. Vielen Dank.

Ihr Quintessenz Verlag
Int J Oral Maxillofac Implants 9 (1994), Nr. 6     1. Nov. 1994
Int J Oral Maxillofac Implants 9 (1994), Nr. 6  (01.11.1994)

Seite 725-731, Sprache: Englisch


Four-Year Experience With the Placement, Restoration, and Maintenance of Dental Implants by Dental Students
Bell, Fred A. / Cavazos jr., Edmund J. / Jones, Archie A. / Stewart, Kenneth L.
In 1989 the Dental School at the University of Texas Health Science Center at San Antonio originated a study to determine the feasibility of teaching clinical implant therapy to predoctoral students. Students in this selective program performed all of the implant surgery, prosthodontics, and maintenance therapy on assigned edentulous and partially edentulous patients. In 1992 another implant selective was added that enabled other students to become involved in the prosthodontic and maintenance phases of implant therapy. During the first 4 years of this program, dental students placed 120 implants in 74 patients with no failures. This program will continue and expand.

Schlagwörter: dental implants, dental students, education, implantology, problem-based learning
Volltext (keine Berechtigung) Endnote-Export